unsplash, famous, quote,contentively, engagement

BLOG| ENGAGEMENT

Wees betrokken
Als je echte betrokken volgers wilt, is het niet voldoende om alleen vragen te stellen. Je moet je doelgroep kennen en weten waar ze om geven. Ontdek waarom ze je volgen (bekijk je analyses). Welke berichten krijgen de meeste likes / reacties?

Op basis daarvan kun je onderwerpen kiezen. Maar blijf altijd praten over je visie, je interesses en wat je merk voor waarde kan toevoegen aan hun leven. Neem de tijd om echt met ze te praten. Het is niet eenvoudig en het zal zeker wat moeite en tijd kosten, maar als je het regelmatig doet, zal je de resultaten in korte tijd zien.

Enkele voordelen
Er zijn veel voordelen, zoals meer volgers genereren, betrokkenheid vergroten en meer likes krijgen. Maar je kunt ook rechtstreeks leren van je volgers en (potentiële) klanten. Bijvoorbeeld; ze geven je eerder feedback over je product / dienst als je de tijd neemt om de juiste vragen te stellen. Een eenvoudige manier om vragen te stellen is via poll’s op je Instagram-verhalen.

Onderzoek heeft aangetoond dat betrokkenheid van sociale media de loyaliteit verhoogt en mond-tot-mondreclame genereert. En zoals we allemaal weten, is mond-tot-mondreclame een van de krachtigste vormen van reclame.

Een paar eenvoudige stappen voor meer betrokkenheid
Eerst en vooral: op de hoogte blijven van ‘vermeldingen’ op sociale media, relevante gesprekken aangaan en irrelevante sociale chatters eruit filteren, is de basis van de meeste sociale media-engagementstrategieën.

Door dat te doen, ben je al betrokken. Om een ​​stap verder te gaan, moet je erachter komen wat je doelgroep leuk vindt en waar ze over praten. Vervolgens deel je berichten over deze interesses, natuurlijk alleen als ze relevant zijn voor je merk.

Ga ook in gesprek! Reageer op accounts die vergelijkbaar zijn met die van jou, neem contact op met je volgers en blijf vooral actief.

Uiteindelijk hangt de manier waarop je de effectiviteit van contacten met mensen op sociale media meet, af van je doelen (stel dus doelen voordat je begint).

Wees consistent
Niemand houdt van een no-show.Houd er rekening mee dat je volgers (echte) mensen zijn die merken of je echt bent of niet. Kies daarom je woorden verstandig en ook je onderwerpen. Praat niet over dingen om er alleen over te praten. Zorg ervoor dat je altijd waarde toevoegt aan het gesprek door oprecht en betrokken te zijn, niet door iets te verkopen.

 

| Wilt je liever het beheer van je sociale media uitbesteden? Neem dan contact met op via info@contentively.nl

Posted by contentively